Referenties

Onderstaande referenties zijn uit de voorgaande jaren waarin ik voornamelijk werkte als opruimcoach. Ze geven een goed beeld van wie ik ben en hoe ik werk. 

Als restaurant eigenaar is administratie niet mijn favoriete bezigheid. Ik had last van druk met betrekking tot zaken die moesten gebeuren maar waar ik niet aan toe kwam. Sinds Maaike zich met de administratie bezig houdt, is de rust weer een beetje terug. Ze werkt efficiënt, houdt overzicht, ziet werk en is volkomen betrouwbaar. Een aanrader!

J. Sonnemans, eigenaar Bar Bistro Sonnemans

Stichting Bretels zet zich in voor jonge gezinnen die een ouder gaan verliezen of hebben verloren. Wij werken graag samen met Maaike als haar expertise op het gebied van opruimen van een huis of administratie gewenst is bij gezinnen die betrokken zijn bij de stichting. Van de mensen die ze ondersteund heeft, hebben we heel veel positieve reacties gekregen. Met gevoel, inlevingsvermogen en geduld ondersteunt ze mensen in een kwetsbare situatie. Na het traject met Maaike ervaren ze meer ruimte en energie. Supermooi!

Nicky Westerhof – Stichting Bretels

Ik schilder graag en schrijf graag. Door heel veel verhuizingen kon ik niet meer aarden in mijn eigen huis. Ik kon er geen fijne plek meer van maken waar ik me thuis voelde. Daardoor had ik geen ruimte en energie om te schrijven en te schilderen. Maaike heeft me geholpen om  mijn huis weer tot een echt thuis te maken. Samen hebben we overbodige ballast weggedaan en een kamer ingericht als atelier/schrijfruimte. Precies zoals ik het graag wilde maar in m’n eentje niet voor elkaar kreeg. Mijn huis is weer een fijne plek geworden.

C. Mettivier-Meijer, Hillegom

Voor de afwikkeling van een nalatenschap zochten wij iemand die een woning van een overledene kon ontruimen. Deze ontruiming werd door Maaike zeer snel en vakkundig opgepakt. Na onze eerste afspraak kregen wij direct een uitgebreide offerte zodat we wisten waar we aan toe waren. De ontruiming was door haar handelen snel geregeld. Doordat Maaike nauwkeurig werkt en een transparante administratie en urenoverzicht bijhoudt, konden wij de erfgenamen goed informeren over de gedane werkzaamheden.

M. Keessen, kandidaat notaris Gopisingh Van Os Notarissen

Uitzonderlijk goed werk geleverd door Maaike Kors bij leegruiming appartement.

Maaike heeft subliem werk geleverd, door op voortvarende wijze de leegruiming te organiseren van een appartement dat in de verkoop moet.
Ik ben zeer onder de indruk van haar gedegen werkwijze. Ze heeft een uitzonderlijk gevoel voor organiseren, werkt zeer oplossingsgericht en is strikt en betrouwbaar. Zeer waardevol om over iemand met dergelijke kwaliteiten te kunnen beschikken, ook voor zo’n verhuisklus.

Van harte aan te bevelen, hetgeen ik ook zal doen aan relaties en doe via deze website.

E. Duijsens, zaakwaarnemer

Waar ik in het heden redelijk georganiseerd ben, was mijn kantoorkast inmiddels propvol met oude en gevulde mappen en opbergboxen, zowel privé als zakelijk.
Met aandacht voor mij als persoon en mijn stijl, nam Maaike op een natuurlijke manier leiding. Ze hielp me weggooien, structureren, waar nodig herindelen en opbergen.
Met als resultaat ruimte en overzicht. In de kast, in mijn kantoor en in mij.
Ook het heden is beter georganiseerd, omdat ieder nieuw document direct zijn bestemming kan vinden.
Zelfs mijn “actie-bak” ziet er uitnodigend uit, zonder het gevoel van “nog moeten”. Ik weet nu dat ik over een half uur alweer klaar ben, heerlijk!
Dankzij Maaike is het nu echt opgeruimd én ik weet hoe ik deze structurele en positieve verandering kan vasthouden.

J. Verholt, kindercoach

Het goed organiseren en opschonen van mijn mailbox is niet iets wat ik graag doe. Door de enorme flow aan mails en mijn natuurlijke neiging alles te bewaren, raak ik soms het overzicht kwijt. Maaike’s kracht is goed luisteren naar mijn behoeftes en daar oplossingen voor vinden. Hiermee konden we samen een voor mij goed werkend systeem opzetten dat mij blijvend helpt. Ik ben super blij dat Maaike mij heeft ondersteund en heb hierdoor een ‘opgeruimd hoofd’.

M. Balemans, Director Employability Services KLM

Als zelfstandig beleidsadviseur werk ik vooral aan de keukentafel met als gevolg veel stapels dossiers en papieren die niet makkelijk terug te vinden zijn. Maaike heeft mij op een hele rustige en prettige manier laten zien hoe ik mijn werk en privé administratie op een overzichtelijke manier kan ordenen, archiveren en bijhouden: praktisch en passend bij mijn persoon en mijn manier van werken. Ben heel erg blij met het opgeruimde gevoel dat ik dankzij haar niet alleen rond de keukentafel maar ook in mijn hoofd heb gekregen.

A. van Stigt, Beleidsadviseur

De opslagruimte van het Ronald McDonaldhuis was bomvol, we konden de ruimte niet meer in of uit. Maaike heeft in 2 middagen voor elkaar gekregen wat ons niet meer lukte: een georganiseerde opslagruimte. Niet alleen door een opgeruimde ruimte te creëren, maar vooral door ons handvatten te geven om de organisatie gestructureerd te houden. Maaike heeft ons geleerd een selectie te maken van spullen die vervangen moesten worden, spullen die een andere bestemming mochten krijgen en spullen die opgeslagen konden blijven. Het prettige aan Maaike is dat ze tips en adviezen geeft zonder betweterig te worden. Je blijft baas over je eigen administratie en organisatie, maar ze begeleidt en zorgt voor structuur. Maaike kwam, zag en overwon.

M. Postma-Sienot, Assistent Huismanager Ronald McDonald Huis VUmc

Mijn huis was dichtgeslibt. Ik had geen overzicht meer.

Samen met Maaike heb ik een opruimschema gemaakt. Dankzij haar voortvarendheid en flexibiliteit kwam er al gauw weer ruimte. En dankzij haar rust en humor hoefde ik mij nooit bezwaard te voelen over mijn eigen rotzooi. Ze voelde haarscherp aan wanneer het even te snel ging en dan bouwden we gewoon een pauze in.  Zo werd het weggooien  steeds makkelijker en leuker. Mijn huis is heerlijk opgeruimd. En haar originele opbergoplossingen en tips voor mijn eigen weggooi- en opruimgedrag komen nog steeds goed van pas!

K. van Liemt, Tolk/Vertaler

Ik was het overzicht een beetje kwijt bij mijn administratie. Maaike heeft mij geholpen hier meer structuur in aan te brengen. De hele administratie is onder handen genomen, voor ieder los slingerend stuk papier werd de juiste bestemming gevonden. Maaike lijkt enthousiast te worden van datgene waar bij mij de energie in de schoenen zakt.
Opvallend was dat ieder documentje dat ik even apart legde, nauwlettend in de gaten werd gehouden en onherroepelijk een bestemming moest krijgen. Het confronteerde mij met mijn neiging een stapeltje te maken met lastige documenten voor later……
Ze is ook duidelijk in datgene wat nu gedaan moet worden en datgene wat nu een goede plek heeft maar wellicht in een later stadium opgeschoond kan worden.
Het is prettig om met Maaike samen te werken, ze blijft op een natuurlijke manier stimuleren en heeft geen oordeel over wat ze aantreft.

P. Nanninga, Huisarts